elektronikus ügyintézés

🔒Elektronikus ügyintézés – VII. rész: Szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatások (szeüsz): tárhelyszolgáltatás (Cégkapu-tárhely)

Folytatjuk a cikksorozat keretében a tárhelyszolgáltatások ismertetését: ebben a részben a gazdálkodó szervezetek részére nyújtott szolgáltatással (a Cégkapu-tárhellyel) foglalkozunk.

Az elektronikus ügyintézés szabályait rögzítő törvény 2018. január 1-jétől kötelezővé teszi a gazdálkodó szervezetek számára az állammal való elektronikus kapcsolattartást és az ehhez szükséges hivatalos elérhetőségen keresztül történő dokumentumküldést és -fogadást. A NAV előtti eljárásokban ez nem volt újkeletű a gazdálkodó szervezetek részéről, hiszen az egyes adókötelezettségeket korábban is elektronikus úton kellett teljesíteniük. 2018. január 1-jét követően azonban valamennyi eljárásban és a kommunikáció mindkét irányában általánossá vált.

Ennek a kötelezettségnek a teljesítéséhez az állam a gazdálkodó szervezetek számára ún. cégkapu-szolgáltatást biztosít.

A gazdálkodó szervezeteknek be kell jelenteniük a hivatalos elérhetőségüket a szervezetet nyilvántartó közhiteles nyilvántartásba vagy a Rendelkezési Nyilvántartásba (RNY), aminek előfeltétele a cégkapu-szolgáltatásra történő regisztráció.

Csak regisztrált előfizetőink olvashatják a cikk további részét! . Még nem regisztrált előfizetőnk? Csatlakozzon hozzánk!

Kapcsolódó cikkek

Comments are closed.