elektronikus ügyintézés

🔒Elektronikus ügyintézés – VIII. rész: Szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatások (szeüsz): tárhelyszolgáltatás (hivatali tárhely)

Folytatjuk a cikksorozat keretében a tárhelyszolgáltatások ismertetését, azok közül is az elektronikus ügyintézést biztosító szervek, valamint a közfeladatot ellátó szervek (köztük a közüzemi szolgáltatók) számára nyújtott szolgáltatással (hivatali tárhely vagy hivatali kapu) foglalkozunk.

Az elektronikus ügyintézést biztosító szervek, valamint a Kormány által kijelölt, közfeladatot ellátó szervek ún. együttműködő szerveknek minősülnek. Az együttműködő szervek főszabályként egymással elektronikus úton, hivatali tárhelyen keresztül tartják a kapcsolatot.

A hivatali tárhely biztosítja azt, hogy

  1. az ügyfél vagy más együttműködő szerv az erre szolgáló alkalmazáson vagy internetes felületen keresztül elektronikus űrlapot, elektronikus dokumentumot küldjön az ügyintézést biztosító szerv részére, valamint
  2. az ügyfél vagy más együttműködő szerv számára hivatalos elektronikus küldeményt lehessen feladni.

A hivatali tárhely egy azonosítóval rendelkezik, ez az ún. KRID, amely az elektronikus kapcsolattartás során a tárhely tulajdonosát azonosítja. A hivatali tárhely az együttműködő szervek hivatalos elérhetősége, a gazdálkodó szervezetnek minősülő együttműködő szervnek (pl. közüzemi szolgáltató) az általa kijelölt, központi jellegű hivatali tárhelyét be kell jelentenie a rendelkezési nyilvántartásba, mint hivatalos elérhetőséget. A hivatali tárhely igénybevételéhez az együttműködő szervnek csatlakoznia kell a szolgáltató rendszeréhez.

Csak regisztrált előfizetőink olvashatják a cikk további részét! . Még nem regisztrált előfizetőnk? Csatlakozzon hozzánk!

Kapcsolódó cikkek

Comments are closed.