elektronikus ügyintézés

🔒Elektronikus ügyintézés – IX. rész: Központi elektronikus ügyintézési szolgáltatások (keüsz): általános célú elektronikus kéreleműrlap-szolgáltatás (e-Papír)

Az elektronikus ügyintézés általánossá válásával nagyobb hangsúlyt kapott az egyes beadványok előterjesztésének kérdése is, vagyis az, hogy mit jelent a gyakorlatban az elektronikus úton történő benyújtás.

A közigazgatási szervek többsége formalizált adatlapokat, nyomtatványokat rendszeresített, amelyek meghatározott rovatai abban is támogatják a használójukat, hogy minden, az ügy intézéséhez szükséges információt a hatóság tudomására hozzon, ha pedig kötelezettséget teljesít, akkor valamennyi releváns adatot megadjon. Ilyenek például a NAV-hoz benyújtandó bevallások, bejelentőlapok, kérelmek.

A cikksorozat korábbi részeiben már részletesen foglalkoztunk azzal, hogyan küldhetünk a tárhelyünkről ilyen formalizált űrlapokat. Ugyanakkor számos olyan ügyben is elektronikusan járunk el, amelyhez nincs rendszeresített nyomtatvány, vagy az eljárásnak lényeges része az általunk bemutatott tényállás, megfogalmazott kérés vagy éppen egy hiánypótlás. Ebben is segítségünkre lehetnek a központi szolgáltatások, ezek közül is az ún. Általános célú elektronikus kéreleműrlap-szolgáltatás, ismertebb nevén az e-Papír. Az így előterjesztett beadványhoz meghatározott formátumban és bizonyos méretkorláton belül melléklet is csatolható.

Csak regisztrált előfizetőink olvashatják a cikk további részét! . Még nem regisztrált előfizetőnk? Csatlakozzon hozzánk!

Kapcsolódó cikkek

Comments are closed.