🔒Elektronikus ügyintézés – VIII. rész: Szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatások (szeüsz): tárhelyszolgáltatás (hivatali tárhely)
Folytatjuk a cikksorozat keretében a tárhelyszolgáltatások ismertetését, azok közül is az elektronikus ügyintézést biztosító szervek, valamint a közfeladatot ellátó szervek (köztük a közüzemi szolgáltatók) számára nyújtott szolgáltatással (hivatali tárhely vagy hivatali kapu) foglalkozunk.
Az elektronikus ügyintézést biztosító szervek, valamint a Kormány által kijelölt, közfeladatot ellátó szervek ún. együttműködő szerveknek minősülnek. Az együttműködő szervek főszabályként egymással elektronikus úton, hivatali tárhelyen keresztül tartják a kapcsolatot.
A hivatali tárhely biztosítja azt, hogy
- az ügyfél vagy más együttműködő szerv az erre szolgáló alkalmazáson vagy internetes felületen keresztül elektronikus űrlapot, elektronikus dokumentumot küldjön az ügyintézést biztosító szerv részére, valamint
- az ügyfél vagy más együttműködő szerv számára hivatalos elektronikus küldeményt lehessen feladni.
A hivatali tárhely egy azonosítóval rendelkezik, ez az ún. KRID, amely az elektronikus kapcsolattartás során a tárhely tulajdonosát azonosítja. A hivatali tárhely az együttműködő szervek hivatalos elérhetősége, a gazdálkodó szervezetnek minősülő együttműködő szervnek (pl. közüzemi szolgáltató) az általa kijelölt, központi jellegű hivatali tárhelyét be kell jelentenie a rendelkezési nyilvántartásba, mint hivatalos elérhetőséget. A hivatali tárhely igénybevételéhez az együttműködő szervnek csatlakoznia kell a szolgáltató rendszeréhez.