transzferár

🔒A transzferár-adatszolgáltatás ellenőrzési tapasztalatai

A magyar adórendszerben a transzferárazással kapcsolatban 2022-ben történt jelentős jogszabályváltozás. Az előírások szigorúbbak lettek, és a megváltozott jogszabályi környezet egyik legfontosabb újítása a transzferár-adatszolgáltatás bevezetése volt, amelyet a Pénzügyminisztérium és a NAV transzferárszakértői közösen alkottak meg. A társasági adóról és az osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény 18. § (5) pontja írja elő a transzferár-adatszolgáltatási kötelezettséget (a továbbiakban: TP-adatszolgáltatás), amelynek részletszabályait a szokásos piaci ár meghatározásával összefüggő nyilvántartási kötelezettségről szóló 32/2017. (X. 18.) NGM rendelet (a továbbiakban: NGM rendelet) 8. és 8/A. §-ai tartalmazzák. A Magyarországon működő kapcsolt vállalkozásoknak az új adatszolgáltatási kötelezettséget először a 2022-es üzleti évükről kellett teljesíteniük a társaságiadó-bevallás keretein belül rendszeresített ATP-lapokon. A NAV Központi Irányításának transzferár-szakterülete már 2023 őszén, az első adatfeldolgozást követően egy pilot ellenőrzési programot indított. Az idei évben az ellenőrzési terv egyik fő feladataként a „transzferár-adatszolgáltatás adatai alapján kockázatosnak minősített kapcsolt tranzakciók ellenőrzését” jelölték meg. Ezzel kapcsolatban az ellenőrzési szakterület már új tapasztalatokról számolt be, amelyeket röviden összefoglalva ismertetek ebben a cikkben.

Csak regisztrált előfizetőink olvashatják a cikk további részét! . Még nem regisztrált előfizetőnk? Csatlakozzon hozzánk!

Kapcsolódó cikkek

Comments are closed.