DIMOP

DIMOP Plusz projekt a NAV-nál

A digitális átalakulás szükségszerűségét, a digitalizációban történő szerepvállalás fontosságát felismerve határozta meg a Kormány a törekvéseit a Nemzeti Digitális Stratégiában (a továbbiakban: NDS) és a Nemzeti Digitális Állampolgárság Programban (a továbbiakban: NDÁP), leképezve az Európai Unió stratégiai kezdeményezéseit, valamint hozzájárulva a célkitűzései teljesítéséhez.

Az NDÁP alapvető célja a digitális állampolgárság megvalósítása, az állampolgárok számára egységes, élethelyzethez igazodó, felhasználói élményt nyújtó, leegyszerűsített kommunikációt lehetővé tevő digitális környezet biztosítása. A program előfeltételeit, technológiai környezetét, illetve fejlesztési hátterét tekintve az állami adatvagyon hasznosítására, a korszerű felhőtechnológia implementálására és a pozitív felhasználói élmény kialakítására épül. A digitalizációban rendkívül nagy szerepet tölt be a mobilhasználat, így alapvetés a szolgáltatások mobiltelefonról való elérhetőségének biztosítása.

A szervezeti stratégia, a digitalizáció és az NDÁP céljai összefüggésének, egymásra épülésének lehetőségét kihasználva nyújtotta be pályázatát a NAV a DIMOP Plusz-1.3.7-23 projekt megvalósítására.

A DIMOP Plusz-1.3.7-23 céljai

A DIMOP Plusz-1.3.7-23 Komplex jogviszony-nyilvántartás kialakítását biztosító fejlesztések megvalósítása a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál elnevezésű projekt az NDS célkitűzéseinek elérését, illetve az NDÁP céljainak direkt megvalósítását szolgálja azzal, hogy a magánszemélyeknek az optimalizált digitális ügyintézés lehetőségét kínálja egyes kiemelt élethelyzeteiknél.

A pályázatra a támogatási kérelmet az alábbi szereplőkből álló konzorcium nyújtotta be:

  • a Nemzeti Adó- és Vámhivatal mint konzorciumvezető;
  • a Magyar Államkincstár mint konzorciumi tag;
  • a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő mint konzorciumi tag; és
  • a Digitális Kormányzati Fejlesztés és Projektmenedzsment Korlátolt Felelősségű Társaság mint konzorciumi tag.

A projekt célja a fejlesztett szolgáltatások révén, helytől és időtől függetlenül, élethelyzetükhöz igazodva, a magánszemélyek közteherfizetéssel és társadalombiztosítási státusszal kapcsolatos kiemelt ügyeinek azonnali visszajelzés melletti, néhány gombnyomással történő kezdeményezése, rendezése. A szolgáltatások nyújtását a Komplex jogviszony-nyilvántartás (a továbbiakban: KJNY) létrehozása biztosítja, amely egységes, konzisztens rendszere az automatizált folyamatok kiszolgálására optimalizált technológiai megoldásoknak.

A KJNY valós idejű, folyamatos, digitális, egykapus elérésével megvalósul a jogviszonyokhoz kapcsolódó legfontosabb jogok érvényesítését és kötelezettségek teljesítését biztosító, személyes jelenlétet nem igénylő, automatizált, élethelyzet-alapú ügyintézés jelentős korszerűsítése.

A KJNY a közszolgáltatások digitalizálása során alkalmazott új eszközrendszernek, a közszolgáltatások új szervezési módszerének a kidolgozása is egyben.

A „komplex jogviszony-nyilvántartás” létrehozásával megvalósul továbbá egy, a közhiteles információk forrásaiként működő szakrendszerek közötti fenntartható kapcsolatot biztosító technikai megoldás, amely szintén az életesemény-alapú, automatizált működést, ügyintézést támogatja, akár a közigazgatási intézményeken átívelő módon is.

Kapcsolódó cikkek

Comments are closed.